ساخت شيشه‌هاي نانومتري ضد بخار ايراني براي هواپيماهاي داخلي

به برترين وبگاه تخصصي تكنولوژي و موبايل ايران و جهان خوش آمديد.

ساخت شيشه‌هاي نانومتري ضد بخار ايراني براي هواپيماهاي داخلي

۱۲ بازديد

يك شركت فناوري نانو شيشه اي مقاوم در برابر بخار براي استفاده در هواپيماهاي داخلي توليد كرده است. به گزارش گزارشگر يك ، پنجره هاي هواپيما در قسمت كابين خلبان و كابين به دليل طراحي پيچيده و پوشش نانومتري تنها در پنج كشور جهان توليد مي شوند. با توجه به ارتفاع پرواز (تقريباً 35000 پا) …

منبع: گزارشكر يك
ساخت شيشه‌هاي نانومتري ضد بخار ايراني براي هواپيماهاي داخلي

ساخت شيشه‌هاي نانومتري ضد بخار ايراني براي هواپيماهاي داخلي https://reporter1.ir/ساخت-شيشه‌هاي-نانومتري-ضد-بخار-ايراني/ گزارشگر يك Wed, 01 Sep 2021 05:35:08 0000 اقتصادي https://reporter1.ir/ساخت-شيشه‌هاي-نانومتري-ضد-بخار-ايراني/

يك شركت فناوري نانو شيشه اي مقاوم در برابر بخار براي استفاده در هواپيماهاي داخلي توليد كرده است. به گزارش گزارشگر يك ، پنجره هاي هواپيما در قسمت كابين خلبان و كابين به دليل طراحي پيچيده و پوشش نانومتري تنها در پنج كشور جهان توليد مي شوند. با توجه به ارتفاع پرواز (تقريباً 35000 پا) …

منبع: گزارشكر يك
ساخت شيشه‌هاي نانومتري ضد بخار ايراني براي هواپيماهاي داخلي

يك شركت فناوري نانو شيشه اي مقاوم در برابر بخار براي استفاده در هواپيماهاي داخلي توليد كرده است.

به گزارش گزارشگر يك ، پنجره هاي هواپيما در قسمت كابين خلبان و كابين به دليل طراحي پيچيده و پوشش نانومتري تنها در پنج كشور جهان توليد مي شوند. با توجه به ارتفاع پرواز (تقريباً 35000 پا) و فشار كم هوا در اين ارتفاع نسبت به زمين ، ساختار هواپيما بايد طوري طراحي و مهندسي شود كه فشار كافي انسان را در طول پرواز به كابين خلبان وارد كند. اين مي تواند باعث تفاوت فشار هوا در داخل و خارج هواپيما شود ، كه همچنين مي تواند باعث تجزيه اجزاء شود.

شيشه همچنين بايد به گونه اي ساخته شود كه بتواند فشار را تحمل كند ، در ارتفاعات بالا پرواز كند و حتي در دماي زير صفر شكسته يا شكسته نشود.

از آنجا كه شيشه جلو يا كابين خلبان بايد فشار بيشتري را تحمل كند ، پنجره كابين خلبان از سه تا پنج لايه شيشه ، اكريليك ، كربن ، پلاستيك و ساير مواد ساخته شده است. چنين شيشه اي ساختاري شبيه به شيشه هاي چند لايه و چند لايه دارد و ممكن است فقط در اثر برخورد با يك جسم خارجي (به عنوان مثال پرنده) بدون شكستن شكسته شود. شفافيت شيشه و خنثي سازي نور خورشيد از ديگر تفاوت هاي شيشه جلو و پنجره هاي جانبي است.

يكي ديگر از ويژگي هاي مهم شيشه كابين خلبان اين است كه بخار آب روي سطح ايجاد نمي كند ، زيرا ديد خلبان را كاهش مي دهد و مي تواند خطري ايجاد كند. بر اين اساس ، يكي از شركت هاي فناوري توانست شيشه هواپيما با روكش نانومتري توليد كند كه از تشكيل بخار جلوگيري مي كند.

هواپيماهاي C130 ، بوئينگ 707 ، Fokker 50 ، Fokker 27 و Fokker 100 از جمله هواپيماهايي هستند كه از محصولات نانو اين شركت استفاده مي كنند و در حال حاضر محققان در حال ساخت نانو شيشه براي استفاده در هواپيماهاي ايرباس هستند.

طبق اطلاعات موجود در دسترس عموم ، شركتهاي هواپيمايي كارون ، آسمان ، ايران اير ، قشم ، ايرو وارش و پويا در حال حاضر از محصولات اين شركت استفاده مي كنند.

انتهاي پيام

منبع: گزارشكر يك
ساخت شيشه‌هاي نانومتري ضد بخار ايراني براي هواپيماهاي داخلي

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.