در ميان منابع متحرك ، نسبت اتومبيل هاي سواري و موتورسيكلت در توليد آلاينده هاي گازي 59.2 درصد و در توليد ذرات معلق 24 درصد است. اين آمار باعث مي شود كه بيشتر مردم تصور كنند كه بيماري همه گير Covend 19 ، مدارس ، دانشگاه ها ، اوقات فراغت ، هنر ، مراكز فرهنگي …
منبع: گزارشكر يك
متهم شماره يك در تداوم آلودگي هواي تهران!
متهم شماره يك در تداوم آلودگي هواي تهران! https://reporter1.ir/متهم-شماره-يك-در-تداوم-آلودگي-هواي-تهرا/ گزارشگر يك Tue, 05 Jan 2021 01:51:17 0000 عمومي https://reporter1.ir/متهم-شماره-يك-در-تداوم-آلودگي-هواي-تهرا/
در ميان منابع متحرك ، نسبت اتومبيل هاي سواري و موتورسيكلت در توليد آلاينده هاي گازي 59.2 درصد و در توليد ذرات معلق 24 درصد است. اين آمار باعث مي شود كه بيشتر مردم تصور كنند كه بيماري همه گير Covend 19 ، مدارس ، دانشگاه ها ، اوقات فراغت ، هنر ، مراكز فرهنگي …
منبع: گزارشكر يك
متهم شماره يك در تداوم آلودگي هواي تهران!
در ميان منابع متحرك ، نسبت اتومبيل هاي سواري و موتورسيكلت در توليد آلاينده هاي گازي 59.2 درصد و در توليد ذرات معلق 24 درصد است. اين آمار باعث مي شود كه بيشتر مردم تصور كنند كه بيماري همه گير Covend 19 ، مدارس ، دانشگاه ها ، اوقات فراغت ، هنر ، مراكز فرهنگي ، كنفرانس ها ، هتل ها ، بيشتر گردشگري و سفرهاي هوايي بسته است و تعداد زيادي از كارمندان دولتي و خصوصي از خانه كار مي كنند . انجام مي دهند؛ ديگر نبايد نگران آلودگي هوا باشيم. متأسفانه ، نه تنها اين اتفاق نيفتاد ، و طبق گزارش اخير شهردار تهران در دسامبر 1999 ، تعداد روزهاي پاك فقط 15 روز بود. اين يعني 10 روز كمتر از سال گذشته و 13 روز كمتر از 1397. اگر بيشتر به آن فكر كنيد ، تا 5 ژانويه 2017 ، 85 روز ناسالم و خطرناك بود ، اما در سال گذشته ، 61 و دو سال پيش ، اين رقم فقط 59 روز بود! چگونه اين اتفاق افتاد؟
به نظر مي رسد سه م importantلفه مهم در اين شرايط مثر هستند.
اول ، مصرف روغن سوخت در مراكز صنعتي و نيروگاه ها به طرز چشمگيري افزايش يافته است ، و در نتيجه مقادير كمتر از 2.5 ميكرون تركيبات گوگرد و ذرات معلق بسيار خطرناك در جو تهران ، اراك ، كرج ، اصفهان ، مشهد ، قم ، قزوين و ساير شهرهاي بزرگ وجود دارد. . كشور خود را افزايش دهيد.
ثانياً ، به دليل عدم صلاحيت وسايل نقليه حمل و نقل عمومي ، در مترو و اتوبوس هاي منفرد عملاً شكاف هاي جسمي وجود ندارد و بسياري از شهروندان با وجود انگيزه هاي پنهان ، ترجيح داده اند از وسايل نقليه شخصي خود استفاده كنند تا از خطر بيماري عروق ويروس كرونا قلب جلوگيري كنند. آنچه باعث شد امسال با مشكل حمل و نقل و اتلاف وقت براي شهروندان روبرو شويم.
سرانجام ، تحريم ها كيفيت توليد گازوئيل و بنزين را كاهش داده است ، حداقل موضوعي كه براي گازوئيل مورد تأييد سازمان حفاظت محيط زيست است و باعث افزايش انتشار مي شود.
چه كاري بايد انجام دهيم؟
در كوتاه مدت ، دولت مجبور است گاز لازم را به نيروگاه ها و مراكز صنعتي و تعطيل كردن شهرهاي داراي شاخص آلودگي بيش از 150 تأمين كند و مصرف روغن سوخت را به خصوص در صورت وارون سازي مجاز نگذارد.
در ميان مدت ، تقويت حمل و نقل عمومي ، افزايش خطوط و واگن هاي مترو ، نوسازي اتوبوس ها و ميني بوس ها ، افزودن وسايل جديد و تسريع در تبديل مبلمان شهري از خودرو محور به بوم محوري ضروري است. خوشبختانه شهرداري هاي وزارت امور داخلي اوايل سال جاري خبر خوبي را به كليه شهرداري هاي سراسر كشور صادر كردند و مسير تاج را براي دوچرخه سواران در دستور كار قرار دادند ، اما در واقع تهران ، يزد ، شيراز ، مشهد ، كازبين و اصفهان اين كار را انجام دادند. اين رهنمودها جدي گرفته شده اند و جاي تعجب بيشتر اينكه سازمان حفاظت محيط زيست در اين زمينه كاملاً منفعل و بدون برنامه است.
سرانجام ، در طولاني مدت ، طبق مفاد برنامه پنج ساله ، لازم است ماهيت انرژي و انرژي استخراج تغيير يابد و به جاي نيروگاه هاي حرارتي و برق از طريق انرژي خورشيدي ، بادي و زمين گرمايي برق توليد شود.
بياد داشته باشيم: رسانه ملي ايالت با كاهش دماي خانه ها ، استفاده از روكش هاي گرمتر ، كاهش توليد زباله و تفكيك زباله از منبع خود براي آگاهي شهروندان ، يك كليپ كوتاه جذاب از روند سوزاندن و دفن زباله ها در شهرهاي بزرگ توليد و پخش كرد. شايد. مonلفه هايي كه باعث افزايش آلودگي هوا با استفاده از دوچرخه در شرايطي مي شوند كه شاخص آلودگي كمتر از 150 است و متوقف كردن كار ساخت و ساز ، به ويژه تخريب و حفر خانه هاي قديمي براي كاهش آلودگي در شهر ، موثرتر و با مسئوليت بيشتري عمل مي كنند.
* رئيس كميته بهداشت اجتماعي يونسكو ، رئيس كميته محيط زيست
* ارسال شده در روزنامه ايران در تاريخ 6 ژانويه 99
منبع: گزارشكر يك
متهم شماره يك در تداوم آلودگي هواي تهران!